6/30/2015

KONKURS "Musiałam umrzeć" Marina Achmedowa

Nie tak dawno wspominałam, że organizacja konkursów sprawia mi wiele radości. Dziś, dzięki uprzejmości wydawnictwa Znak, fundatora nagrody, mam możliwość zaprezentowania Wam kolejnego konkursu na blogu. Parę dni temu pojawiła się moja recenzja książki "Musiałam umrzeć" Mariny Achedowej, dziś możecie wziąć udział w konkursie, gdzie można wygrać ten tytuł. Jesteście chętni? 

Mamy wakacje, nie ma coś sie przemęczać umysłowo, dlatego żeby wziąć udział w konkursie wystarczy się zgłosić oraz podać swój adres mailowy. Można jednak zdobyć dodatkowy los, odpowiadając na pytanie "Dlaczego chcesz poznać historę Chadidży?". Najciekawsza odpowiedz, według subiektywnej oceny organizatorki, zostanie nagrodzona nagrodą niespodzianką :) 

Nie zostało mi nic do dodania, zapraszam do konkursu i życzę powodzenia :) 



Regulamin konkursu:
  • Organizatorem nagród w Konkursie jest blog Książkowe Wyliczanki, a sponsorem jest Wydawnictwo Znak, które przekazało powyższy egzemplarz książki.
  • Konkurs trwa w dniach 30.06.2015 - 13.07.2015 (do 23:59)
  • Wyniki konkursu pojawią się w ciągu dwóch dni od jego zakończenia.
  • Jeśli któraś z wylosowanych osób nie zgłosi się po wygraną w przeciągu 3 dni, zostanie wykonane dodatkowe losowanie w ramach pozostałych osób. 
  • W konkursie mogą wziąć jedynie osoby zamieszkałe na terenie Polski.
  • Do udziału w konkursie może przystąpić każda osoba odwiedzająca bloga, nie jest konieczne posiadanie bloga. 
  • Miło będzie mi jeśli udostępnicie informacje o konkursie i baner konkursowy, jednak nie jest to wymóg konieczny.
  • Polubienie fanpage Książkowych Wyliczanek oraz fanpage wydawnictwa Znak będzie miłym akcentem.
  • Aby wziąć udział w konkursie wystarczy w komentarzu pod postem zgłosić się, konieczne jest też podanie adresu mailowego w celu późniejszego kontaktu ze zwycięzcą.
  • Dodatkowy los można otrzymać odpowiadając na pytanie: "Dlaczego chcesz poznać historię Chadidży?"
  • Odpowiedź na pytanie, która najbardziej zapadnie w serce organizatorce (barwinka), zostanie nagrodzona dodatkową nagrodą - niespodzianką :) 

Wzór zgłoszenia:
Zgłaszam się.
Adres e-mail: przykładowy@gmail.com
Odpowiedź na pytanie: (opcjonalnie)

32 komentarze:

  1. Zgłaszam się! :) Mój e-mail: boleynowna@gmail.com

    Uwielbiam książki tego typu, które są powiązane z kulturą muzułmańską i wydarzeniami, do których ona się przyczynia we współczesnym swiecie. Ostatnio o tematyce arabskich czytałam między innymi "Perska miłość" i mimo tego, że jestem świadoma jak traktowane są kobiety w krajach muzułmańskich to mimo wszystko był to dla mnie szok, szczególnie że bohaterka przecież zakochała się w Arabie. Przyznam szczerze, jestem feministką i to jak traktowane są kobiety w krajach arabskich jest dla mnie szokujące mimo tego, że często się o tym mówi i nie jest to szczególna tajemnica. Terroryzm - zarówno w wykonaniu kobiet jak i mężczyzn jest dla mnie niezrozumiały. Nie potrafię zrozumieć jak można usprawiedliwiać tak okrutne czyny wartościami religijnymi. O muzułmańskich kobietach-terrorystkach słyszy się z pewnością rzadziej, dlatego jest to ciekawy, aczkolwiek straszny temat. Myślę, że książka napisana przez reporterkę, która na własne oczy widziała obławę i jej ofiary po prostu musi być dobra i wciągająca, a jednocześnie wydaje mi się, że przekazuje ona wartości skoro porusza tak trudny temat.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgłaszam się. Mój email to dominikwozniak@gmail.com ;)
    Słyszałem opinie o tej książce ze jest świetna, Twoja recenzja również to potwierdza, a ja uwielbiam rosyjskich pisarzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Matko, mój email to dominikwozniak96@gmail.com sorry za pomyłkę

      Usuń
  3. Zgłaszam się, e-mail: cicercumcaulee@gmail.com :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgłaszam się (mój nick to cherry) a mój email to cherry.15@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgłaszam się! Mail - tosia.antonina@o2.pl
    Chcę przeczytać tą książkę z kilkunastu co najmniej powodów a wymienię ten najbardziej absurdalny - ponieważ jestem zachwycona nazwiskiem autorki. Kiedy się je wypowiada to brzmi tak... tłusto, lepko, inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgłaszam się :)
    Miqaisonfire ; x.miqa.x@hotmail.com ; fanpage na facbooku już polubiłam, nie wiem dlaczego wcześniej o nim nie wiedziałam!

    Piszę ten komentarz po razu drugi, bo niestety zamiast dodać komnetarz wylogowałam się z konta google. Mam nadzieję, że uda mi się powtórzyć, to co przed chwilą napisałam jeszcze raz.
    Prawdą jest, że nie słyszałam wcześniej o tej książce, z tego też względu postanowiłam poszukać na jej temat jakichś informacji. Oczywiście przeszłam do Twojej recenzji. Bardzo lubię narrację prowadzoną w pierwszej osobie, dlatego, że pozwala dogłębnie poznać bohatera oraz zbliża nas do tej postaci, czujemy się jakbyśmy brali udział w jego/jej życiu. Tego typu książki na długi czas zostają w naszej pamięci, zmuszają do refleksji, wywołują całą gamę różnych emocji. To właśnie dlatego kiedy jedziemy autobusem, czy spacerujemy zamyśleni, słysząc jakiś dźwięk, widząć coś, nagle przypominamy sobie o bohaterce jakiejś książki i już nie wiemy, czy to była postać fikcyjna, czy ktoś kogo znamy, czy sytuacje w jakich dana postać się znalazła wydarzyły się naprawdę, czy nie. Sądzę, że po lekturze tej książki będę mogła na stałe zżyć się z jej bohaterką i na pewno doświadczę takiego uczucia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ZGŁASZAM SIĘ (oczywiście:)) email: anna_mazurek@interia.eu
    A dlaczego chce poznać jej historię? Bo nie raz zastanawiałam się co kieruje tymi ludźmi, którzy poświęcają swoje życie, które przecież jest tylko jedno dla ... no własnie nie wiem dlaczego? co nimi kieruje? I własnie tego chcę się dowiedzieć z tej książki!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgłaszam sie,ponieważ kocham czytanie ,a recenzja jest zachęcająca .
    Bardzo prosze o uwazględnienie mnie w losowaniu ,jestem ZA -przeczytaniem tej super histori
    jolantamurawska8@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. ZGŁASZAM SIĘ ! mój mail to justyna.gatlik@gmail.com
    A na odpowiedź dlaczego chciałabym ją dostać, odpowiem krótko. Dostałam ją ostatnio w prezencie. Niestety nie zdążyłam przeczytać, bo w ten sam dzień zostawiłam siatkę w autobusie... i jak łatwo się domyślić owa książka w niej była...
    Serdecznie pozdrawiam,
    Straszna Gapa

    OdpowiedzUsuń
  10. zgłaszam się!
    e-mail: nikolsosna@o2.pl
    Chciałabym poznać historię Chadidży , bo to tak jakbym poznała ją samą. A historia kogoś wychowanego w innej kulturze w innej wierze w świecie zupełnie innych poglądów wydaje mi się być fascynującą. Poza tym zawsze interesowały mnie motywy ludzkich działań, powody dla których zachowują się tak a nie inaczej, postępują tak a tak. Jeśli historia dotyczy kobiety to jest dla mnie ciekawa jeszcze bardziej bo mogę się po części utożsamić z bohaterką , bo przecież to mogłabym być ja gdybym urodziła się tam i wtedy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Popatrzyłam na okładkę. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to tytuł, „Musiałam umrzeć”. I naszły mnie pytania, dlaczego? Dlaczego musiałaś umrzeć? Co się stało? Ktoś cię zmusił? Ale skoro nie żyjesz, to kto opowiada tę historię? Więc może to tylko metafora? Proszę niech to będzie metafora. Nie chcę płakać słuchając twojej historii, wiedząc, że nie żyjesz. A może ktoś inny spisał twoją historię? Patrzę na zdjęcie. I jak zwykle widzę dużo więcej, niż jest pokazane na zewnątrz. Widzę jej cierpienie, smutek, wewnętrzną rozpacz, rozdarte serce, duszę, która rozpada się na kawałki i łzy, które nie mogą już płynąć. Ale ma taką spokojną twarz, bije od niej taki spokój, może to pogodzenie się z nieuniknionym. I myślę „chcę poznać jej historię, mimo, że może nie jestem godna, w końcu w przeciwieństwie do niej, mam takie szczęśliwe życie, którego nie doceniam”.
    blacksugartree@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgłaszam się!
    sylwia.sabadasz@onet.pl

    Patrząc na tytuł i okładkę, książka wydaje mi się intrygująca i tajemnicza. Nie ma nic lepszego w upalne dni, jak przeczytanie takiej książki. Czytanie to moja pasja, dlatego marzę o tym, by mieć kolejną książkę w swoim zbiorze :) Chciałabym nie tylko przeczytać słowa utrwalone na kartkach papieru, ale chciałabym przeżyć to wszystko razem z główną bohaterką. Móc się wczuć w jej sytuację, utożsamić z nią, zjednoczyć. Przeżywać to co ona! Chcę poznać świat jej oczami, znać jej światopogląd i myśli. Mam nadzieję, że ta książka porwie mnie i przeniesie w świat głównej bohaterki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgłaszam się :).luzma.lu@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Zgłaszam 🙋 się
    e-mail aabstynentka17@Interia.pl

    Dlaczego chcę poznać tę historię???
    Dlatego,że lubię książki tego typu,takie o życiu i nie koniecznie z dobrym zakończeniem,a tak pozatym to podoba mi się imię dziewczyny (kojarzy mi się z bohaterką mojego ulubionego serialu ;-) )

    OdpowiedzUsuń
  15. Zgłaszam się. Mój mail: mariola.niowak@gmail.com

    Twoja recenzja książki sprawiła, że bardzo chce poznać tajemnicę losów Chadidży. Dlaczego pojechała do miasta? Czy nie lepiej gdyby pozostała w swojej wsi, w bliskim sobie otoczeniu? Czy nie żałowała, że poznała nowoczesny ale i okrutny świat? Dlaczego umarła? Sprawiłaś, że długo będę o tym teraz myśleć.
    Pozdrawiam.
    Mariola
    p.s. Wyjeżdżam na wakacje i w dniach 12-18 lipca będę miała utrudniony dostęp do internetu. Czy w drodze wyjątku nie można by było przedłużyć terminu oczekiwania na odpowiedź od ewentualnego zwycięscy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę miała na uwadze Twój wyjazd, więc jeśli zostaniesz zwycięzcą poczekam na Twój powrót :)

      Usuń
    2. Czytam wypowiedzi innych uczestników i wiem, że nie mam szans. Po prostu zazdroszczę Ci tak oczytanych, elokwentnych i mądrych czytelników:-)

      Usuń
  16. Zgłaszam się. Mój mail: olamiz@o2.pl

    Rzadko mam styczność z literaturą rosyjską. Z miłą chęcią poznałabym głębiej twórczość wschodnich pisarzy, ich spojrzenie na świat oraz pomysły na prozę. Historia Chadidży jest tragiczna. Czy kobieta zrobiła to z własnej woli? Czy ktoś ją zmusił? Co nią kierowało? Jak wyglądało jej życie? Chciałabym poznać odpowiedzi na te pytania. Dlaczego ludzie w dzisiejszych czasach posuwają się do tak desperackich czynów? Mam nadzieję, że znajdę odpowiedź w tej książce.
    Pozdrawiam,
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  17. Zgłaszam się :) Mój e-mail: piotrowska.aleksandra91@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Zgłaszam się.
    Mój mail: ksiazkiociekawychtresciach@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Zgłaszam się: czarnykot88@gmail.com

    "Ja to mam szczęście, że w tym momencie, żyć mi przyszło w kraju nad Wisłą, ja to mam szczęście...."

    - tak śpiewa Pani Maryla Rodowicz i takie słowa przychodzą mi do głowy po przeczytaniu kolejnej biografii.

    -czemu dobrze sytuowana kobieta decyduje się na prymitywne życie u boku Masaja,
    -czemu kochający ojciec wysyła dwie nastoletnie córki do swojego rodzinnego Jemenu, skazując je na biedę i poniewierkę,
    -ile może wytrzymać człowiek, znajdując się w warunkach ekstremalnych, np. w obozie koncentracyjnym, czy na zesłaniu na Syberii
    Czytając kolejną prawdziwą historię zadaję sobie między innymi takie pytania i nigdy nie znajdę na nie odpowiedzi
    Wtedy stwierdzam, że mam szczęście, że urodziłam się tu i teraz, że mam życie takie jakie mam.
    Po przeczytaniu takich historii wstydzę się narzekać.
    Moje dzieci spokojnie idą do szkoły, nikt mnie nie zmusza do zakładania burki, nikt mnie nie bije za to że mówię to co myślę, mam wodę w kranie, szyby w oknach a po ścianach mieszkania nie chodzą jaszczurki.
    Historia Chadidży to książka, którą chciałabym przeczytać, żeby znów się zdziwić, jakie zbiegi okoliczności decydują o naszym życiu, i o wyborach życiowych które nie zawsze są trafne.

    Zakończę, tak jak zaczęłam, czyli cytatem - tym razem z piosenki Pana Andrzeja Sikorowskiego.

    "Więc ci dziękuję losie, choćby tylko za to, że nie musiałam się urodzić pod wulkanem,
    że średni u nas klimat i przeciętne lato, ale dzieciaki są przeważnie roześmiane,
    i chociaż czasem przyfruwają szare dni, a przez mój ogród nie chce płynąć żyła złota,
    to przecież zawsze mogłam robić rzeczy trzy....
    jeść...........pić........kochać........... "

    Dziękuję i pozdrawiam - czarny kot88@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Zgłaszam się :)
    E-mail : iza.batraniec@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. Zgłaszam się :)
    Ewelina Anna Chojnacka
    eve_ew@wp.pl

    Chcę przeczytać tą książkę bo.chcę się dowiedzieć dlaczego bohaterka musiała umrzeć i czy naprawdę
    umarła. Czy chodzi tu o śmierć fizyczną, a może emocjonalną?? Chcę zdobyć klucz do bram tej historii i poznać odpowiedź na pytanie: dlaczego musiał umrzeć

    OdpowiedzUsuń
  22. Zgłaszam się.
    Adres e-mail: magda-17_17@o2.pl
    Magdalena Z.

    Odpowiedź na pytanie:
    W moim domu wszyscy lubią takie historię, oparte na faktach. O ile ja jestem fantasy też innych powieści, to moja mama i babcia wręcz kochają czytać historię kobiet, które dużo przeszły. Potem jeszcze takie książki czytają ciocie.
    Jeśli chodzi o moje powody, dla których chciałabym przeczytać ta książkę, to ciekawie mnie historia bohaterki. Co jej się stało, dlaczego musiała umrzeć. Czy i jak umarła. Takie historię są ciekawe, pokazują jak ciężkie życie maja kobiety w niektórych krajach i jakie szczęście mamy my żyjąc w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Zgłaszam się.
    Adres e-mail: lenaczeks@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Zgłaszam się.
    Adres e-mail: pech13@interia.pl

    Pozdrawiam
    pech 13

    OdpowiedzUsuń
  26. Zgłaszam się :)
    e-mail: edyta.cha@wp.pl
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Zgłaszam się :)
    gabolek000@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  28. Zgłaszam się :)
    ry.natalia@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Zgłaszam się.
    Adres e-mail: mateuszpizynski@gmail.com

    Odpowiedź na pytanie: Chcę poznać historię Chadidży, gdyż uwielbiam human story w kontekstach religijnych, zarówno w fiction jak i w non fiction. Silna socjalizacja religijna w warunkach północnego Kaukazu oraz jej następstwa mogą nakreślić niesamowicie ciekawą historię!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz.

Copyright © 2014 Książkowe Wyliczanki , Blogger