8/31/2015

Wakacyjny stosik barwinki


Wakacje powoli dobiegają końca, już jutro polscy uczniowie usłyszą pierwszy dzwonek. Czas pożegnać wakacje i rozliczyć się z ostatnich dwóch miesięcy. Lipiec był bardzo rozwojowym miesiącem dla bloga. Dużo się działo, udało mi się znaleźć dużo czasu na pisanie. Niestety sierpień wypadł bardzo blado. Wynika to częściowo z wyjazdu wakacyjnego ale nie tylko. Zaczyna się jednak nowy miesiąc, więc przyszła pora na nowy początek. Nowe nabytki są w dużym stopniu motywacją do większej aktywności na blogu. A co przywędrowała do mnie przez ostatnie dwa miesiące?




Stosik recenzencki:



- "Hotel Ritz" Tilar J. Mazzeo - niespodziewana przesyłka od wydawnictwa Znak
- "Łzy księżniczki" Jean Sasson - ten tytuł zainteresował mnie, jak tylko zobaczyłam jego zapowiedź. Bardzo lubię taką tematykę, życie kobiet w krajach arabskich. Od wydawnictwa Znak Literanova
- "Pałac. Biografia intymna" Beata Chomątkowska - PKiN, dziś już wizytówka stolicy. Przechodzę koło niego codziennie, myślę, że nie tylko mnie interesuje jakie tajemnice skrywa. Od wydawnictwa Znak
- "Tajemnice królów" Victoria Gische - powieść historyczna o starożytnym Egipcie, zapowiada się ciekawie. Od wydawnictwa Bellona
- "Fałszerz, agentka i konstruktor bomby" Alex Capus - blurb brzmi bardzo ciekawie, pierwsza połowa XX wieku. Od Świata Książki
- "Jesienne werble" Diana Gabaldon - kolejny tom przygód Claire i Jammie'go, ta seria jest niesamowicie wciągająca. Dwa poprzednie tomy czekają na recenzję. Od Świata Książki

Stosik własny:




- "Skrzypce z Auschwiz" Maria Angels Anglada, wyd. Muza - udało mi się trafić na bardzo fajną akcję promocyjną Domu Wydawniczego MDM. Zaraz po powrocie z urlopu rozdawali oni pewne tytuły na zasadzie "kto pierwszy, ten lepszy". Pracuję tuż obok, więc nie mogłam nie skorzystać ;) 
- "Szczurynki, Szczurzy żywot opowiastkach i obrazkach" Olga Gromyko, wyd. Papierowy Księżyc - jestem wielką fanką Olgi Gromyko, pochłaniam każdą jej książkę więc ten tytuł też chciałam przeczytać stosunkowo szybko. RECENZJA
- "Splątany warkocz Bereniki" - Anna Gruszka, wyd. Papierowy Księżyc - ta książka reprezentuje gatunek, po którego nie sięgam, nie zdarzyło mi się go również recenzować - erotyk. A jednak ten tytuł chodzi za mną od jej premiery i w końcu nadarzyła się okazja zakupu. 
- "Ziarna czasu" Artur K. Dormann, wyd. Prozami - rzadko udaje mi się wygrywać, a tu niespodzianka. Ten tytuł wygrałam w konkursie na blogu Czytelnia mola książkowego.
- "Santa Oliva" Jacqueline Carey, wyd. Piąty peron - jeden z tytułów wygrzebanych w koszach Biedronki. Bardzo lubię takie polowania na książki poniżej 10 zł. 
- "Po drugie dla kasy" Janet Evanovich, wyd. Fabryka Słów - o tej pisarce i jej cyklu czytałam tak dużo pozytywnych recenzji że jak zobaczyłam pierwszą część w Biedronce, nie mogłam przejść obok niej obojętnie.
- "Naznaczeni błękitem" Ewa Białołęcka, wyd. Fabryka Słów - miałam kiedyś podejście do Białołęckiej ale nie do końca mi się spodobała, książka wylądowała na półce a potem gdzieś mi zniknęła. Tym egzemplarzem z Biedronki postanowiłam dać sobie i pisarce drugą szansę.

Jak patrzę na te książki to aż mi się oczy świecą :D A co Wam wpadło w oko? 

22 komentarze:

  1. Z pierwszego stoika porwałabym "Łzy księżniczki", ciekawy opis, a teraz gdy widzę ten cudny grzbiet... ;) Dodatkowo ciekawią mnie książki Diany Gabaldon, cudowne cegiełki. ;)
    Szczurynki czytało mi się przyjemnie, zaś Śliweczkę uwielbiam. Tylko coś Ci w opisie nie gra, gdyż to druga część. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, za szybko pisałam ;) Zaraz naprawiam błąd ;D

      Usuń
  2. Skrzypce ja kupiłam, w bardzo fajnej cenie. O akcji MDM nie wiedziałam :(
    Ależ masz stosy... i jakie grube książki. Nie znam zupełnie żadnej, więc czekam na recenzje. Miłej lektury!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie najgrubsza jest Gabaldon, książek poniżej 500 stron nie traktuję jako grube ;)

      Usuń
  3. Żadnej książki nie czytałam :) To miałaś sporo szczęścia, że udało Ci się trafić na tą akcję Domu Wydawniczego MDM :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziwie się, że akurat w takim momencie spojrzałam na FB, ale rzeczywiście miałam duże szczęście ;)

      Usuń
  4. Splątany warkocz mnie ciekawi:) Zbierał dość krytyczne recenzje, ale mimo wszystko kusi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też słyszałam o nim różne opinie dlatego tym bardziej mnie ciekawi :)

      Usuń
  5. Zazdroszczę takiego wspaniałego stosu! :P
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie dziwię się, że Ci się oczy świecą :D Piękne nabytki, miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny stosik. Gromyko chętnie bym porwała.
    Wkradł Ci się jednak pewien błąd, bo Evanovich, którą masz, to tom drugi ;)
    Przyjemności!

    OdpowiedzUsuń
  8. Intryguje mnie Hotel Ritz, choć w stosikach nie brakuje i innych ciekawych pozycji. Piękny zbiór :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sama mam sporo książkowych zaległości, więc staram się nie spoglądać na zamieszczane na blogach zdjęcia stosików :) Owocnego września :)

    OdpowiedzUsuń
  10. "Szczurynki" też mam i niedługo zabieram się za lekturę :) Zazdroszczę "Splątanego warkocza Bereniki". Jakby Ci się nie spodobał, to ja chętnie przejmę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wezmę pod uwagę, choć pewnie jeszcze potrwa, zanim zabiorę się za jego lekturę :)

      Usuń
  11. Czytałam jedynie "Splątany warkocz Bereniki" i mnie osobiście bardzo się podobał, chociaż w sieci pełno jest skrajnie różnych recenzji. Dlatego jestem ciekawa, jak ty odbierzesz tę książkę. Reszty nie znam. Zatem życzę miłego czytania i czekam na recenzje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coraz bardziej mnie kusi żeby szybko się zabrać za warkocz, ze względu na tak różne opinie :)

      Usuń
  12. Mam Ziarna czasu, ale jeszcze nie czytałam. Czytałam kilka recenzji i są zarówno pozytywne jak i negatywne. Zobaczymy. U mnie sporo przywędrowało książek głownie za sprawą dwóch promocji na Znaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ooo, książka ode mnie :) "Tajemnice królów" - dobra książka :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz.

Copyright © 2014 Książkowe Wyliczanki , Blogger