6/25/2017

BOOKBLOGERZY TAG



Różne Tagi pojawiały się w blogosferze, w niektórych z nich brałam udział, inne mnie nie przekonały. Tym razem jednak dwójka blogerów tworzących Zatraceni w kartkach postanowiło docenić nasze podwórko. Stworzyli TAG, pokazując również blogi książkowe, a mój stał się jednym z pytań. Nie mogłam się oprzeć, a Was zapraszam do czytania i własnych interpretacji :)


wątek, bez którego nie wyobrażasz sobie książki.

Przede wszystkim ciekawi bohaterowie, którzy w jakiś sposób mnie do siebie przyciągają. To nie muszą być postacie krystaliczne czyste, czasem najgorszy bandyta jest mi bliski, o ile będzie miał w sobie to "coś" ;) 

książka, która urzekła Cię okładką.



Ja z zasady jestem okładkową sroką. Często na początku to właśnie okładka sprawia, że zainteresuje się danym tytułem, choć potem okaże się, że to nie jest książka której szukam. Z tych najciekawiej wydanych: "Złota godzina" Sara Donati, cykl "Kwiat Paproci" Katarzyny Bereniki Miszczuk czy piękne orientalne książki z wydawnictwa Lambook.



ulubiony autor.

Ciężko wymienić jedno nazwisko. Czytam od wielu lat i wraz z poznawaniem nowych książek wielu autorów trafia do grona moich ulubionych. Wymieniając tylko kilku z nich: Lucy Maud Montgomery, Olga Gromyko, Magdalena Kordel, Jean M. Auel, Jenefer L. Armentour, Lisa See...

książka, która dała Ci dużą dawkę humoru.

Zdecydowanie cykl W.Rednej Olgi Gromyko. Poznałam go prawie dziesięć lat temu i do tej pory wracając do niej uśmiecham się i śmieję z rozważań bohaterki: Link do recenzji

Stare wydanie (2 częściowe) z Fabryki Słów i nowe z Papierowego Księżyca 

książka, którą możesz czytać w kółko i Ci się nie znudzi.

Wspaniała seria mojego dzieciństwa, czyli cykl o Ani Shirley. Choć od tamtych lat przeczytałam naprawdę dużo książek, to Ania została ze mną na zawsze i powrót do lektury jej losów zawsze sprawia mi dużo przyjemności. 

Moje ulubione wydanie z NK z lat 90'tych.

książka, która ma więcej niż jednego interesującego bohatera.

Zazwyczaj książki, które mają więcej niż jednego głównego bohatera sprawiają mi więcej przyjemności z lektury. Ale żeby wymienić jeden tytuł? "Złota godzina" Sara Donati zapadła mi w pamięć, kuzynki: Sophie i Anna, o zupełnie innych charakterach ale podobnych dążeniach próbują w XIX wieku pokazać, że umieją tyle samo co mężczyźni. 

bohater o takim samym imieniu jak Twoje.




Pierwsza bohaterka, która przychodzi mi do głowy Magda z cyklu Malownicze Magdaleny Kordel. Pamiętam, że to było moje pierwsze spotkanie z pisarką i bohaterka o takim samym imieniu jak moje, od razu poprawiła mi humor :)




bohater, który stał się Twoim ulubionym.

I znowu mogę wskazać Anię Shirley, Wolhę Redną z cyklu Olgi Gromyko, Nikita z cyklu Anety Jadowskiej o tym samym tytule... Lubię silne kobiety, bardzo często dzięki nim historia staje się ciekawsza. 

książka, która wychodzi poza schemat.

Książki z cyklu Saga Księżycowa Marissa Meyer są idealnym przykładem. Niby podobne, a jednak tak różne od klasycznych baśni. Szkoda, że na polskim rynku pojawiły się tylko dwa tytułu i mam nadzieję, że inne wydawnictwo podejmie się przekładu pozostałych tytułów.


Twój ulubiony blog książkowy

Wybrać ten jeden jedyny? Nie wyobrażam sobie. Kiedyś, mając więcej czasu, spędzałam na wielu blogach dużo czasu. Teraz odwiedzam je od czasu do czasu, musiałam więc ograniczyć te najbardziej ulubione. Na pewno nie wyobrażam sobie blogosfery bez: Lustro Rzeczywistości, Kącik z Książką, Myśli i słowa wiatrem niesione, Ejotkowe postrzeganie świata, Greczynka czyta, Książki Sardegny, Magiczny Świat Książki, Książkowe Kocha nie Kocha, Zapatrzona w książki, Niekończące się marzenia... i tak wymieniać mogę jeszcze długo. Trochę czasu już w blogosferze jestem i cały czas poznaję nowe blogi, nowe osoby, które stają się dla mnie ważne.

Zapraszam do zabawy: 
  • Zapatrzona w książki
  • Książkowe kocha nie kocha
  • Kącik z książką

*Jedna prośba do nominowanych. Wykonując TAG prosimy o zachowanie linków w nazwach blogów i przekazanie tej informacji kolejnym nominowanym. 😃😄😃*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz.

Copyright © 2014 Książkowe Wyliczanki , Blogger